zondag 29 april 2012

Vis eet visje

Het is zover...sinds vorige week zit ik ook elke zondagochtend in het (snikhete) zwembad. Zoon Pluis is begonnen met zwemles. Hij had er zo'n zin in want hij is gek op zwemmen. De dagen voor de zwemles hoorde ik 10x per dag wanneer hij nou eindelijk naar zwemles mocht. Op de dag zelf was de spanning toch te groot en heeft hij een half uur huilend in het water gelegen. Ik moest me verbijten om hem niet het water uit te halen en het feit dat het daar aanvoelt als 40 graden maakte het er ook niet beter op. Op de terugweg zei hij met een treurig stemmetje dat hij het zo eng vond dat al die mensen (=andere ouders) naar hem keken. Van de week ben ik nog even zelf met hem gaan zwemmen en dat ging goed. Ik maakte ook nog een nieuwe zwemtas voor hem. Zometeen gaan we voor de tweede les. Vol goede moed!


Stof: geplastificeerd katoen van de Ikea.
Paspel: is eigenlijk geen paspel maar gewoon geel dubbelgevouwen biaisband. Ik had geen koord in huis om biaisband te maken.
Flockvis: voorbeeld heb ik hier vandaan.
Pin It!

20 opmerkingen:

  1. Met zo'n mooie zwemtas zal het zeker goedkomen met de zwemles!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk. Heel herkenbaar. Ik breng mijn zaterdag namiddag ook door in snikheet cafetaria. (aquarium volgens de zoon)
    En ook huilen! De allereerste zwemles was een ramp. Nu zit hij in de zwemclub (is vervolg op het leren zwemmen). En hij zat in een nieuwe groep en heeft in het begin ook geweend. "grote jongens, kleine hartjes"
    Hopelijk gaat het vandaag beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuke tas, ook handig voor in en uitladen (proppen bij mijn kinderen, want in die temperatuur mag het wel even snel gaan). Bij ons was het ook jaren vaste stek op zondagmorgen zwemmen, eentje was ik altijd kwijt,kende geen gevaar, eentje huilen en vastklampen, en eentje leek wel plons de gekke kikker, ik had mijn handen vol aan drie kids, maar het loonde, ze konden allemaal vrij snel zwemmen en goed, dat geeft toch een zekere veiligheid op vakantie. En de jongste zwom op zijn 8 jaar zijn eerste triathlon, die had echt de smaak te pakken :0). Veel succes en vooral ook veel waterpret!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tas! en met je zoon komt het echt wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw!
    Ik wed dat die prachtige tas geluk zal brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke tas, dat moet helpen om het zwemmen leuk te maken! Sterkte hoor. Wij hebben vorige week na 3 jaar zwemles van de oudste (even)afscheid genomen van het zwembad...nu moed verzamelen om er met de jongste twee dochters aan te gaan beginnen! groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, zo mooi, ik haal hier bij jou altijd tonnen inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ideaal die geplastificeerde katoen, toffe mooie tas

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om jullie ervaringen te horen ! Vandaag ging een stuk beter. De eerste 2 minuten nog even gehuild maar daarna was hij eroverheen en zwom hij als een vis.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige tas! Leuk geflockt!
    Verwerkt het tafelzeil van de ikea zich goed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is vrij soepel spul en het glijdt niet enorm veel dus prima mee te naaien.

      Verwijderen
  11. Ho kan je op geplastificeerd katoen en tafelzeil ook flocken. Stinkt dat dan niet???
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig!! Ik zou het niet aangedurfd hebben, denk ik, flocken op geplastificeerde katoen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had eerst een stukje getest. Ik merk nu alleen wel dat het minder goed blijft zitten dan op gewone stof want ik zag net dat het een beetje loslaat. Misschien toch even lijmen met textiellijm.

      Verwijderen
  13. Met zo,n tas kan het alleen maar goed gaan (ls net dat dat ook zo was ;))
    Mooi gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Veel zwem-plezier en ja je hebt wel lef om op dat materiaal te flocken! Ik vind de tas supergeslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen