zondag 1 april 2012

De Appel-jurk

De Antoinette... need I say more ? Wat een prachtjurk ! Na het zien van deze bootjesversie heb ik het patroon gelijk besteld. De jurk is eigenlijk bedoeld voor meisjes vanaf 4 jaar, maar bij het nameten bleek mijn stevige 2-jarige toch perfect in maat 104 te passen. Ik moest alleen de rok iets korter te maken. De V-hals aan de achterkant vond ik iets te bloot voor mijn peuter dus ik heb er een rond halsje van gemaakt.
Bij een inspectie van mijn stoffenvoorraad kwam ik deze appeltjesstof van Kokka tegen en Kleine Pluis was gelijk enthousiast dat ze een 'appel-jurk' zou krijgen. De stof werd gewassen en toen ik mijn schaar in de stof wilde zetten zag ik plotseling allemaal roze vlekken in de stof (enorm schrikmoment, tegen het hysterische aan). Blijkbaar was er een roze kledingstuk in de was geslopen zonder dat ik het gezien had wat dus enorm had afgegeven.Een tweede wasbeurt mocht niet meer baten. Ik kon gelukkig nog net een paar goede stukken uitknippen voor de jurk, maar ik had niet meer genoeg voor de zakken dus die werden noodgedwongen blauw. Het paspel maakte ik zelf. De onderkant werkte ik af met een blinde zoom.




Pin It!

38 opmerkingen:

  1. Prachtig alweer! Ik ga rechtstreeks van jouw blog naar die van Van Katoen om te bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi! En dat blauw geeft een leuk accent!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een mooie versie!!! Die appeltjes zien er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WAUW !
    Je meisje staat er PRACHTIG mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. SUPER!!! En dat blauw geeft het net iets extra!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super leuk jurkje!! En wat staat die leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig, ik heb het patroontje ook, maar ben nog een speurtocht aan het doen naar ideaal stof... Jou combinatie vind ik enorm mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jij bent toch echt wel een naaiwonder, zo mooi afgewerkt allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig had je die roze vlekken nog op tijd gezien en niet pas na het knippen! Het is een heel mooi kleedje geworden! Dat doet me eraan denken dat ik dat patroontje ook nog moet bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige versie! Die blauwe zakjes zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik wacht vol ongeduld tot het patroontje in mijn mailbox zit, want na het zien van deze versie kriebelt het nu nog meer om dit kleedje te maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtig waaw waaw, die van mij is 'in productie'.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi hoor, en die blauwe zakken zijn een leuk detail geworden. De Antoinette ligt hier geknipt te wachten op in elkaar gezet te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De jurk is gewoonweg prachtig en je dochter ook! Wat een geweldig fotomodel en heel blij met haar appeltjesjurk zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi zeg! en toch heel leuk met het blauw

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wauw!!!, Waar haal je de tijd om bijna iedere week een kledingstuk gemaakt te hebben. Zeer mooie kleedje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heeeel mooi... en fantastische combinatie met dat blauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben helemaal geïnspireerd.
    Wat een topversie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie Pluis in mooie jurk!
    Klein tipje: mijn stoffen was ik altijd afzonderlijk van de rest van de was op een kort programma.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt een fantastische versie! Ik zou hem ook graag maken, maar mijn kleine fijne twee-en-een-halfjarige zal toch nog wat moeten wachten voor ze in dit patroon past, vrees ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. oh oh oh, prachtig!!! En het staat haar weer zo goed! Echt supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een vraagje: ik las op de blog van spiegelstiksels dat je het patroon zou verkleinen, maar dat bleek, na even herlezen hier niet nodig? Ik ging vragen hoe je dat aanpakte, maar je hebt dus wellicht niet moeten versmallen. Mijn dochter haar borstomtrek is een kleine 56 cm en ze is 5 jaar. Weet je nog de borstomtrek van je dochtertje? Kwestie dat ik kan inschatten of de 104 dan toch zou gaan (met lengte van een 116). Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. oh, die is supermooi!!! Jammer dat het patroontje niet voor kleine meisjes van één jaar is :-(. Ik vind het echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat issie mooi! Heel erg mooi. Prachtige kleuren!

    Sacha (zolderwerk.les-bastides.nl)

    BeantwoordenVerwijderen