donderdag 10 mei 2012

Paspoorthouder

Over een tijdje begint de zomervakantie en trekken we richting zuiden. Tegenwoordig mogen kinderen niet meer bijgeschreven staan in het paspoort van hun ouders dus kregen de twee kleinsten hier ook een eigen paspoort. Aangezien ik mijn eigen paspoort jaren geleden eens verloren ben bij een overstap naar een andere vlucht (gelukkig destijds wel weer teruggevonden) ben ik redelijk panisch als het aankomt op het zoeken naar een paspoort in een tas. Daarom maakte ik deze paspoorthouder zodat ik ze allemaal bij elkaar heb.


Ik gebruikte deze handleiding maar verving het klittenband door elastiek. Ik heb jeansstof aan de binnenkant gebruikt maar dit zou ik niet aanraden want je moet een aantal lagen stikken en dan wordt het al snel te dik. Ik kon het dan ook met moeite gedraaid krijgen in de hoeken. Het flockvogeltje haalde ik hier vandaan. 
Pin It!

11 opmerkingen:

  1. Die is mooi geworden! Heel leuk met dat vogeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee! Ik denk er hard over om zoiets te maken voor alle documenten waar onze kleine jongens al mee moeten rondleuren: Kids-ID, SIS-kaart, pasje peutertuin,... Dat kan nog maar met moeite lopen en twee woorden zeggen, maar dat heeft al een hele stapel plastic kaartjes voor vanalles en nog wat. En mijn portefeuille puilt stilaan uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! En veel leuker dan het zakje waar ik ze altijd in heb zitten...Hmmm...komende dinsdag stoffenspektakel in Gouda... Voel al wat kriebelen =)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie combinatie met dat roze en het blauw! Ik heb er ook es zo eentje gemaakt voor mijn lief (aka übercontrolefreak). Het mijne was met een knoop als sluiting, omdat ik toen ook niet zo'n fan was van velcro/klittenband. Maar een grote elastiek was misschien nog een beter plan geweest, dat ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een dunne letters uit flockfolie! Die zijn echt wel supergoed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedaan!!
    Handig zo alles bij elkaar!!
    Dat vogeltje is echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh this is brilliant! I have to say your blog is quite inspiring too :) thanks for leaving some comments on mine, it has made me discovered yours! I love everything you do and your kids are adorable... And very lucky to have such a creative mom. I'll be adding you to my daily reads... Thank you :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee, inderdaad heel handig om alles bij elkaar te houden!! Het ziet er ook nog eens heel leuk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen