zaterdag 2 juli 2011

Meer jongenskleding

Ik was weer het zoveelste kledingstuk voor Kleine Pluis aan het maken. Terwijl ik vlijtig achter de naaimachine zat kwam zoon Pluis naast me staan en vroeg wat ik aan het maken was. 'een jurk voor Kleine Pluis'. Daarop reageerde hij licht verontwaardigd 'Maar jij moet ook iets voor mij maken!' Dit leverde me een instant schuldgevoel op dus hierbij beloof ik plechtig dat ik meer spullen voor zoon Pluis zal maken. Hij wilde een vest hebben. Dus ging ik op zoek naar een patroon van een vest. Ik kwam bij haar terecht en was meteen verkocht. Het Heidi&Finn patroon (zelfde als hier) werd besteld en ik paste het zo aan dat het een omkeerbaar vest werd. Ik had me die moeite echter kunnen besparen want hij wil alleen de bruine kant aan de buitenkant dragen. Door hem te chanteren met een koekje wilde hij voor een keer de zwart/wit gestreepte kant buiten dragen voor de foto. De bruine tricot komt van de Haagse Markt en de zwart/witte streeptricot heb ik bij de Boerenbonthal in Den Haag gekocht.
Mama, kijk ! Ik ben een tijger!


hij lacht hier omdat ik al 10 minuten achter hem aanren om een foto te maken :)




Het korte broekje van blauwe Nicky Velours (Schroder, Den Haag) had ik eigenlijk gemaakt voor Kleine Pluis maar bleek veel te groot voor haar. Het broekje paste zoonlief perfect dus die is er nu gelukkig mee. 

Pin It!

10 opmerkingen:

  1. wow, zo mooi die trui, mooie combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig! Ik had ook het idee om de trui niet dicht te maken...tips om dat aan te pakken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is heel mooi.
    Zoon Pluis ziet er echt wel stoer uit met die zonnebril.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @polkadotjes: het originele patroon heeft een boord aan de onderkant (zie de trui-versie van mijn dochter. Meet de breedte van dat boord op en deel door 2. Dit is de breedte van de zijkant van 1voorpand tot de midden-voor-lijn. Tel daar nog 1 cm bij op voor de overslag. Als de breedte van het boord bijv 30cm is,is het voorpand dus 30/2=15+1=16cm breed. Rechterv-en linkervoorpand zijn even breed. Omdat je bij het vest geen boord aan de onderkant gebruikt moet je het voorpand trouwens wel verlengen (even de lengte van het boord op het patroon nameten en dat erbij doen). Let er trouwens wel even op dat je vlieseline aan de achterkant van de stof strijkt op de plaats waar de knoopsgaten komen. Dat was ik dus vergeten en daardoor lubberen de knoopsgaten een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is schoon! Heel leuk zo open. Misschien maak ik hem ook hier wel eens zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw! echt heel mooi! ga ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen