donderdag 5 januari 2012

t-shirtverslaving

Ik heb zojuist ontdekt dat t-shirts voor mezelf maken net zo verslavend is als t-shirts maken voor de kleintjes. Ik gebruikte hetzelfde patroon als gisteren maar dan zonder de strik en met een boord onderaan en anderhalf uur later had ik een nieuw t-shirt in handen. En dat voor 3 euro ! Ik vond deze 2 tricots op de Haagse Markt voor 1,50 p/meter. Daar kan ik stiekem heel blij van worden. Hier vind je supertips over werken met tricot en een handleiding hoe je zo'n t-shirt in elkaar zet. Morgen ga ik weer naar de markt. Ik vrees dat ik de 1,50-stoffenkraam niet met lege handen ga verlaten...



Pin It!

11 opmerkingen:

  1. Heel mooi en je hebt ook een uniek t-shirt zo,hé? Je geeft me moed om het toch ook eens te proberen,
    groeten,Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw en zo mooi afgewerkt!!! Tijdens het lezen van je blogbericht kreeg ik ook goesting om het eens te proberen... wie weet... eerst patroon maken
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, heel erg mooi! Ik vind het zo knap hoe jij die dunne boordjes eraan maakt. Lijkt me supermoeilijk! Vooral om het overal gelijk te doen. Enne.... die Haagse markt, op welke dagen is die? Is vanuit Rotterdam gemakkelijk te bereiken, dus misschien wel een ritje waard..... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai!! Echt supermooi!!
    ik ben zooo jaloers en wil dit ook kunnen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Caroline: het gelijk krijgen van het boord is niet zo moeilijk omdat je het boord gelijk legt met de rand van het t-shirt. Dan laat je het vlak langs het mes van de lockmachine (als je die hebt) lopen. Als je het met een naaimachine maakt dan laat je de rand van de stof langs de rand van je naaivoetje lopen. De Haagse markt is open op ma, wo,vr en za. Er zijn maar 5 stoffenkramen maar ik vind er altijd wel wat tussen en het is echt goedkoop. Ik zou dus zeker een keer gaan kijken want vanuit Rotterdam ben je er zo. Het is een hele grote markt dus altijd leuk om even rond te neuzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Net als het vorige Tshirt weer heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel mooi geworden en kijk uit naar het volgende wat je maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er erg mooi uit! ik moet eerlijk zeggen dat ik meer en deel van de tijd ook dingen voor de kinderen maak en voor mezelf schiet er dan bij in.

    BeantwoordenVerwijderen